
Začetniški nakup rabljenega motocikla
“Starim motorističnim mačkom” se bo mogoče ta članek zdel dolgočasen, ampak roko na srce vsi smo bili nekoč na točki, ko je bilo potrebno kupiti svoj prvi motocikel.
Jaz sem bil v naši družini prvi, ki se je odločil, da bo opravil izpit za motorno kolo. Prav tako, nisem imel znancev, ki bi se na motorje spoznali in bi mi lahko svetovali glede izbire in nakupa.
Preberete ta kratek članek, mogoče vas usmeri v pravilno smer pri nakupa vašega prvega motorja.
Ne bodite kot jaz, ki sem svoj prvi motor kupil samo zato, ker se mi je vizualno dopadel na koncu pa me je vsa ta šola zelo drago stala. mogoče se sliši znucano ampak še vedno velja, da se je bolje učiti na tujin napakah, kot na svojih. Manj boli. Verjemite. ?
Povzel sem 5 bolj pomembnih točk.
TOČKA 1, izberite tip motorja
Preden se odločite za nakup motorja dobro premislite kateri stil motorja vam je najbolj pisan na kožo ( bolj podrobno bomo tipe motorjev opisali v enem iz med naslednjih člankov). Razmislite v kakšne namene (izključno cesta, izključno makadam ali kombinacija obojega) ga boste uporabljali in primerno temu izberite po vaše najboljši tip motocikla.
TOČKA 2, določite si maksimalni znesek – “budget”
Ko prvič vstopate v svet motorizma, vas navdaja evforija in seveda kot vsi, si želite kar se da hitro kupiti motor, da se lahko že nekaj dni po opravljenem izpitu zapodite v ovinke. Preden se lotite investicije si svoja razpoložljiva sredstva razporedite v dva dela. Prvi del sredstev namenite v kvalitetno in celovito motoristično opremo, preostanek budgeta pa pripravite za motor. Želje kasneje kaj hitro prerastejo zastavljeni budget ampak sem mnenja, da kupujte z glavo in ne z očmi. Raje tistih nekaj 100 € prihranite v fond za vaša prihajajoča potovanja.
TOČKA 3, izbirajte oglase z veliko uporabnih informacij
ko imate določeni prvi dve točki se lotite zbiranja oglasov. Izberite več oglasov in vedno pred nakupom poglejte več motorjev. Pozornost namenite oglasom, ki vsebujejo veliko bližnjih slik motorja, bolj kot je detajlno motor poslikan manj je možnosti, da kupec kar koli skriva. Tako lahko že za računalnikom okvirno presodite stanje motorja in si tako prihranite več 100 km in ur, ki bi jih porabili za ogled motorja za katerega niste dobro vedeli v kakšnem stanju je, ob ogledu pa ste ugotovili, da dejansko stanje odstopa od stanja, ki vam ga je predstavil kupec po telefonu. zavedajte se, vsak človek ima svoja merila, ni nujno, da je odlično ohranjen motor po prodajalčevih besedah dejansko odlično ohranjen. Po več kot 10 kupljenih rabljenih motorjev, vam lahko zagotovo trdim, da so merila od človeka do človeka drugačna.
Ne bodite kot jaz, ki sem svoj prvi motor kupil samo zato, ker se mi je vizualno dopadel na koncu pa me je vsa ta šola zelo drago stala.
TOČKA 4, kupite motor s preverjeno zgodovino
Motor, ki v nekaj letih zamenja več lastnikov se lahko kaj hitro zgodi, da izgubi sledljivost servisov in podatkov o rednem vzdrževanju. Namreč verjetno si nihče ne želi kupiti motor, ki bi zaradi slabega vzdrževanja lahko povzročal kasnejše nevšečnosti. Že izguba servisne knjige pomeni, da nimamo vpogleda do kdaj so bili servisi opravljeni na pooblaščenih servisih. V kolikor kupujete motor brez servisne knjige (veliko je takšnih primerov, sploh pri motorjih starejših letnikov) preverite sledljivost rednega vzdrževanja preko priloženih računov ali podobnih dokumentov. Motorjem, ki so bili vzdrževani pri lokalnem domačem “mojstru” in nimajo niti manjše sledljivosti (kot so npr. račun o nakupu olja, oljnega filtra, itd.) se izognite. Sledljivost vam zagotavlja, da je bilo za motor redno poskrbljeno. V kolikor pa boste motor kasneje prodajali, boste z servisno knjigo in shranjenimi računi lažje našli kupca in si prihranili veliko energije, saj kupcu ne bo potrebno posebej razlagati o opravljenih servisih in vzdrževanjih.
TOČKA 5, fizični ogled motorja
Ko boste pred seboj že imeli oglase izbranih motociklov se pred ogledom pozanimajte po internetu, ali model v oglasu ustreza modelnemu letu in če se barva motorja ujema z omenjenim letnikom. Namreč redno lahko zasledimo oglase, ki oglašujejo motorno kolo, ki nima realnega leta proizvodnje ali pa je tudi celo druge barve. Prodajalci napišejo nepravilni letnik (ponavadi je višji kot je) motorja, da s tem zaslužijo še kakšen dodaten Euro. Pojavljajo se tudi oglasi v katerih je oglaševani motor drugačne barve, kot se je prodajal v tistem.letu proizvodnje, kar lahko takoj sklepamo, da barva ni originalna in je bil iz neznanega razloga pobarvan. V kolikor opazite, da ima oglas za motor veliko odstopanj se takšnim oglasom raje izognite sploh ker še nimate dovolj izkušenj pri nakupovanju motociklov.
Glejte motorje, kateri so v originalnem stanju in nimajo kakšnih večjih predelav. Tudi kasnejša prodaja takšnega motorja bo veliko lažja. Predlagam vam, da v enem dnevu pogledate več motorjev, saj lahko tako, že sami naredite primerjavo med vsemi motorji. Pri ogledu motorja bodite pozorni na najbolj pomembne komponente, kot so zavore, starost in obrabljenost pnevmatik, obrabljenost zobniških prenosov in verige ter tek samega agregata. Ker ste popolni začetnik pri nakupovanju motorja, vam vsi strokovni izrazi, ki bi jih lahko naštel ne bi kaj veliko pomagali.
Pomembno je, da je površina zavornih kolutov povsem gladka brez vidnih “kanalov” ali kakšnih drugih poškodb. Bodite pozorni tudi na debelino zavornih oblog, ki ne sme biti pretanka. (vse kar je manj od 5 mm, je potrebno zamenjati), v kolikor vam prodajalec lahko dokaže z sledljivostjo, da so bile zavorne obloge zamenjane je to dober dokaz, da je bilo za motor poskrbljeno. Pnevmatike morajo imeti dovolj “profila” po celotni tekalni površini pnevmatike. V kolikor so nameščene pnevmatike starejše od 3 let jih je priporočljivo menjati četudi imajo dovolj velik “profil”. ne pozabimo, da se material skozi leta stara. Pogonska veriga mora biti lepo negovana, ne sme biti vidnih znakov rjavice. Členki verige pa ne smejo biti trdi. to preverite tako, da dva zaporedna členka primete in ju premikate navzgor in navzdol. če je gibanje nemoteno, potem lahko sklepamo, da členi niso trdi. Preizkusite nekaj naključnih členov skozi celotno verigo. V kolikor ima motor vgrajeno centralno stojalo, ga dvignite in zavrtite zadnjo gumo. Veriga se mora vrteti tekoče in ne preglasno.
Motor prižgite in bodite pozorni ali se motor hitro zažene, v prostem teku.
To je le nekaj kratkih nasvetov, ki vam lahko pripomorejo k boljšemu razumevanju kako se lotiti nakupa svojega prvega motocikla.
Spodaj v komentar pa lahko napišete tudi kakšne so bile vaše prve izkušnje in kaj bi bilo po vaše še smiselno izpostaviti.