Vzdrževanje verižnega seta
Tako kot skrbimo za sebe, moramo skrbeti tudi za motor, če želimo, da nam bo služil dolgo časa.
Vzdrževanje ne pomeni, da ga je potrebno prati vsak dan, ampak pomeni, da za vitalne dele redno skrbimo, kot je to predvidel proizvajalec.
Nam viden in pomemben del motocikla, ki potrebuje redno vzdrževanje in kontrolo je seveda verižni set, ki ob nerednem vzdrževanju kaj hitro preide v nepotrebni strošek. (Kardanarji in jermenarji nimate teh težav ).
“OFFTOPIC”
Tega članka bodo sigurno najbolj veseli GS.arji ?.
3 leta sem vozil GS.a in priznam, da sem se kar malo ulenil in pozabil kaj pomeni vzdrževanje verige. Sedaj s tremi motorji v garaži (vsi z verigo) nimam več težav, sem že v kondicij!
Nekaj nasvetov kako se pravilno lotiti rednega vzdrževanja:
– Najmanj 1 x letno očistite verigo in verižnike z namenskimi čistili. Lahko pa si poenostavite zadevo in set očistite s petrolejem ali nafto.
– Mazanje verige in verižnikov – po vsaki vožnji in vsakem pranju. V ekstremnih pogojih kot so dolgotrajne vožnje po makadamu pa priporočam, da verigo mažete tudi večkrat dnevno z namenskimi (OFFROAD) mazivi.
Namreč maziva namenjena cestnim motorjem so preveč lepljiva, kar posledično privede do “lepljenja” prahu na verigo, ki povzroči škodo na verižnem setu.
– vizualni pregled (REDNO)
– fizični pregled verige in verižnih členov (priporočljivo na vsakih nekaj tisoč kilometrov),
– Veriga naj bo napeta vedno po navodili proizvajalca posameznega motocikla. Priporočam, da jo napnete na vsakih nekaj tisoč kilometrov ali že prej v kolikor imate občutek, da je to potrebno narediti.
Nevzdrževanje lahko privede do težav z otrdelimi členi, kar pomeni, da se členi med seboj več ne premikajo kot je to predvideno ampak ostanejo v “trdem” položaju. Otrdeli členi škodujejo verižnikom, vožnja motorja pa je lahko nemirna kar po domače povedano pomeni, da nam motor pod nizkimi obrati “cuka”.
Poleg otrdelih členov se lahko srečamo tudi z neenakomerno napeto verigo, ki prav tako povzroča glasno in nemirno vožnjo motocikla. V kolikor opazite katerega koli od naštetih simptomov priporočamo menjavo verige in verižnikov.
Ali ob menjavi verige menjamo tudi zobnike?
Priporočam, predvsem zaradi tega ker nova kveriga na starih verižnikih ne nudi dovolj prilagajanja, kot ga nudi povsem novi set. Cena verižnikov pa ni tako visoka, da si ne bi mogli privoščiti, da menjamo oboje in tako zagotovimo, da lahko za kar nekaj časa pozabimo ponovno menjavo.
Žal ne morem predpostaviti kakšna je življenjska doba verige ali verižnega seta, saj se doba razlikuje od motorja do motorja. Navor, stil vožnje in pogoji močno vplivajo na samo življenjsko dobo.
Redno čistite in mažite, pa ne bo težav.